You can call me Jessica.

Dwalen door de sneeuw.

Rond dwalen door Europa.

Vooraf deel ik graag iets met jullie mee, ik kan helaas niet al mijn verhalen delen. Ik maak gewoon te veel mee eigenlijk om allemaal op te noemen. Teveel dingen die ik zie op een dag, doe op een dag of beleef op een dag. Maar toch ga ik het in grote schetsen proberen. Daarbij neemt het reizen opzich veel tijd/ energie in beslag en vind ik het moeilijk om naast mijn eigen reisdagboek deze blog goed up to date te houden. Maar zo nu en dan vertel ik de grote verhalen & kunnen jullie genieten van de foto's!! :)

Op het moment zit ik in de trein van Rome naar Napoli, daarna reis ik door naar Pompeii. Zit nu al zo'n 8 uur in de trein en krijg er wel een beetje genoeg van. Ook heb je hier dat je regelatig door een berg rijd, nou en dat is toch vervelend aan je oren. Maar voordat ik aan mijn Italiaanse avontuur begin vertel ik eerst nog even over de afgelopen week.

De laatste dagen op de boederij waren nog best wel druk en daarbij kwamen ook de beginnende zenuwen voor mijn nieuwe grote avontuur. Op vrijdag ging ik een ochtendje naar Altotting, waar heel veel kerken te zien waren & heb daar dus een beetje rondgelopen. Zaterdag gingen we voor de laatste keer met de lama's op pad, richting de bergen deze keer. Zondag bezocht ik Salzburg, puur toeval was dat een belangrijke feest dag. Op een groot plein midden in de stad was een heel gebeuren aan de gang, inclusief 28 muziek korpsen uit verschillende landen. Allemaal gekleed in van die traditionele kleertjes, heel bijzonder om te zien. Volgens mij aan wat ik kon verstaan in het duits, werd er gevierd dat Salzburg 200 jaar deel uit maakte van Oostenrijk. Die avond pakte ik mijn backpack in & nam ik afscheid van alle lieve diertjes.Even een lijst van hoeveel dieren vriendjes ik wel niet heb gemaakt op de boederij: 2 paarden - 1 ponie - 16 lama's - 24 schapen - 6 lammetjes - 2 honden - 5 katten - 5 konijnen & 10 kippen.

Maandagochtend, maar 3 uurtjes reizen & toen stond ik midden in de besneeuwde bergen. Ik ben nog nooit op wintersport of iets geweest dus daarom wou ik graag een keer nar een ski gebied. In Innsbruck was ik 2 dagen die ik heb besteed aan het bezoeken van:

1. Het oude centrum, wat erg mooi was. (dit is zo'n voorbeeld dat het teveel is om te vertellen - sorry!!)
2. Een soort van museum van Swarovski, had hier niet echt wat bij voorgesteld maar het was echt belachelijk mooi! Het was gewoon perfecte kunst, heel bijzonder om te zien.
3. Besneeuwde bergen, ik nam een bezoekje aan de 2 hoogste bergen in Innsbruck - 2235 meters hoog. (die 2de weet ik even niet). Ik vond het geweldig!! Wauw, het sneeuwde & ik was als een klein kind zo blij. Snap wel dat mensen zo dol zijn op wintersport, het uitzicht is prachtig! Wat ik wel dood eng vond is het kijken naar mensen in van die 2persoons stoeltjes/ ski liftjes, die je omhoog brengen, je zit dan zooo hoog! Een normale skilift is nog oke maar in die stoeltjes zit je niet eens goed beschermd!! Ughh ik hou van de sneeuw maar wintersport hou ik voor nu maar eerst even over aan de andere....

.... Ondertussen is het avond en lig ik in mijn hostel bedje in Pompei. Een kamer voor 8 personen is voor mij alleen en heb net in alle rust gedoucht. De treinreis ging perfect, tot Napoli & toen ging het allemaal wat moeilijk haha. Doet er niet toe! Viel me al wel op hoe warm het hier is, kan niet wachten om morgen de stad te verkennen. Ik blijf hier 1 nachtje & dan ga ik morgenavond alweer richting rome!! Foto's van dit verhaal kan je bij 'foto's' bekijken.

Liefsssss

Reacties

Reacties

Janny

We dachten dat je langer in insbruck zou blijven, maar goed we wensen je alle goede toe en niet te veel domme (hu,hu) vervelende dingen toe .liefs opawaling en oma janny

Oma janny

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, vier je het in Rome ??????? Liefs oma janny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!