You can call me Jessica.

Carnaval, bradwurst & lama's.

3 weken gaan nooit zo snel vind ik, maar wel als je op een boederij woont, ha.

Ja helaas is het avontuur alweer bijna over, maandag in de ochtend vertrek ik naar Oostenrijk. Ongeveer 3 uurtjes met de trein en dan ben ik op mijn bestemming Innsbruck. Daar zijn bergen en dat vind ik het leukste van alles. Maar voordat het zo ver is ga ik Zondag eerste nog een dagje naar Salzburg, daar is veel te zien met dingen van motzart als het goed is + nog iets met de sound of music. Dus. Veel te doen nog. De afgelopen 2 weken heb ik ook niet stil gezeten, integendeel juist. Wat een drukte en dat is dan misschien ook wel de reden dat ik nu pas weer een verhaaltje aan jullie schrijf. Geniet (net zoals ik elke dag doe).

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen dus ik zeg maar gewoon wat leuke dingetjes. Zoals dat ik nog 2 extra dagen Carnaval heb gevierd, in totaal dus 3. Met grote optochten, nog grote hoeveelheden alcohol & gigantisch bradwursten. Iedereen was mooi verkleed, althans ze waren verkleed - of dit ook oprecht mooi te noemen was laat ik aan ieder opzich over.

Tijdens carnaval aten we nog al vaak currywurst, bradwurst & witte worst (typisch iets uit Bavaria). Want er was eerlijk gezegd ook niet veel anders. Je had wel de keuze uit hoe lang je je worst wou, zoals een halve meter of zelfs een meter lang (voor de tortelduifjes onder ons). Van dat romantisch samen delen kwam eigenlijk nooit veel goeds terecht, aangezien de meerderheid van de mensen om 2 uur 's middags hun motoriek al niet meer op orde had. Dit weerhield hun er natuurlijk niet van om vervolgens weer 2 halve lieters bier naar binnen te gieten. En oohja: er was in 1 tentje ook een salade verkrijgbaar - worsten salade. (you've got to be kidding me)

Naast Carnaval vieren heb ik ook ander dingen gedaan. Zoals rondlopen met lama's door de bergen & kastelen. Kastelen? Ja. Het langste kasteel van heeeeeeel de wereld om precies te zijn. In een busje volgeladen met 3 wondere mensen (waaronder deze meid), 3 nog wonderlijke lama's & balou de hond gingen we richting Oostenrijk. Onderweg at ik mijn eerste broodje duner & het zal ook niet de laatste keer geweest zijn want het was lekkkuuurhhh. Zo lekker dat het vermelden van dit broodje noodzakelijk was voor dit bericht. Nu gaan we weer verder met de lama's. Het was erg grappig & de lama's kregen veel aandacht van mensen. Mensen vroegen regelmatig of ze de lama's konden eten, vaak hoopte ik dan dat mijn lama op ze zou spugen of zijn behoefte ging doen op hun schoen. Want waarom zou je het vragen als er zo'n lief beestje voor je staat. Vraag dan naar zijn naam, misschien in dit geval niet een heel goed idee aangezien ik lama: (pizza) margarita bij me had.

Vorig weekend ben ik samen met Sabine, Sabine haar moeder & de hond van Sabine haar moeder afgereisd naar een plekje in de buurt van Munchen. De hond van Sabine haar moeder was kleiner dan een gemiddelde kat. Aangezien ik beste vriendjes ben met de meeste katten leek mij deze overeenkomst genoeg te zijn om ook vriendjes te worden met de hond. De hond zal hier absoltuut anders over hebben gedacht aangezien hij als een aggresieve beer in mijn schoen/voet beet. Op dat punt werden we vijanden en hebben elkaar de hele dag ontweken, althans ik hem. Dit heeft overigens niks ter onder gedaan aan een leuke fijne dag. We hebben langs een heel mooi meer gelopen, een paar bijzondere kerken bezocht, fijn gekletst & warme chocolade melk gedronken buiten op het teras met wonder uitzicht op de bergen.

Al met al kan je dus wel zien dat ik het leuk heb, ondanks dat ik ben opgescheept met gekke Duitsers.

Veel liefsssssxxxxxx

Reacties

Reacties

Janny

Het was dus wel een enerverende tijd ,en nu dus startklaar voor het volgende avontuur. Liefs opa waling en oma Janny.

Henriette

Weer leuk geschreven. Mooie foto's.
Veel liefs en voor morgen, veel reisplezier en op naar Innsbruck.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!