You can call me Jessica.

Tjitske als: Boerin.

Hi! Zoals de meesten al weten zit ik nu al een paar dagen in Zuid-Duitsland. In Erlbach, een dropje met 2 huizen. Het is hier rustig, leeg, stil & heeeeeel relaxed. Ik woon voor 3 weken bij een gezin in op een lama boederij. Hierbij vertel ik hoe mijn eerste ervaringen zijn geweest.

1. Lenny de Hond. Overdag zijn deze mensen gewoon aan het werk in de stad en heb ben ik dus alleen op de boederij. Er was vooraf gewaarschuwd voor Lenny die wat Dominant kon zijn, de volgende ochtend merkte ik dat pas echt toen ik naar de schuur wou lopen maar werd tegengehouden. Lichtelijk bang heb ik toen maar keurig de hele middag binnen doorgebracht. De volgende dag nog strenger geweest & nu zijn lenny en ik beste vriendjes. (Ik en een hond, huh?)

2. Duitse gewoontes. De eerste hele dag dat ik hier was werd het duidelijk dat ik me echt in Duitsland bevindt. Zie: de hele dag acordeon muiziek luisteren, kartoffelsalat, sauerkraut, shotten na lunch + diner (wees gerust ik doe er niet aan mee, vies), van dat vieze droge brood, je wordt dood gegooit met carnaval & bij elke maaltijd is er een mogenlijkheid voor bier.

3. Sneeuw. Tjitske: Waarom ben je eigenlijk daar? Nou omdat ik graag in de buurt van een skigebeid wou zitten of waar tenminste veel sneeuw lag. Sabine (Host) had verteld dat er veel sneeuw lag maar toen ik aankwam dinsdag was alles helaas al weg. Misschien had de wereld zoveel medenleiden met mij dat ze het toch een beetje wilden laten sneeuwen, want donderdag ochtend was alles wit. Ik werd erg blij, dit kwam misschien ook door het feit dat er die nacht een lammetje was geboren die ik een naam mag geven!

4. Piece of Paradise. Het is hier echt heel vredig. Het is zo mooi om te zien dat de katten, schapen, koeien, honden & kippen zo bij elkaar leven. Sommige zitten wel in aparte stallen maar de meesten kunnen daar zo uit ontsnappen als ze dat willen, dan lopen ze gewoon vredig rond door de schuur met zijn alleen te spelen. De kippen, honden & shetlanders hebben de mogenlijkheid om altijd zo van het terrein af te lopen en een leven te starten in de vrije natuur, maar dat doen ze niet - ze komen altijd terug. Dan moet het hier toch wel heel speciaal zijn toch?

5. Vuurtjes stokn. Verder wat ook wel grappig is, is de oude kachel in de woonkamer. De hele dag stoken we vuur want aan 'echte' verwarming doen ze hier maar zelden. Ze hebben ook gigantisch veel zonnepanelen, eten alleen hun eigen vlees van de dieren die een goed leven hebben gehad, eten elke dag verse eieren van de kipjes & verdienen wat extra's door toerisme met de lama's.

6. Lama souveniers. Van het wol van de lama's maken ze hier kleine figuurtjes als kleine aandenken voor de toeristen. Het maken van deze dingen is ook een van mijn taakjes als er niks anders te doen is. Het is heel makkelijk en best rustgevend om te doen.

7. Carnaval. Juist. Iets wat ik ken door optreden in Duitsland met Hosanna/ Colorguard maar als je er zelf aan moet geloven is het toch iets anders. Samen met Sabine ben ik donderdag avond naar Oostenrijk gegaan (15 minuutjes met de auto) om op stap te gaan met een paar collegas van haar. We hadden allemaal dezelfde ouftfit aan + regenboog pruik, hilarisch. Verder ben ik toch tot de conclussie gekomen dat ik carnaval beter kan overlaten aan ander mensen, maar zeker een leuke avond gehad.

Dit was dan een klein update, om een goed beeld van alles wat ik heb verteld te kunnen krijgen, kan je bij de foto's kijken want daar kan je alles leuk bekijken.

Liefs aan iedereen thuis.

Reacties

Reacties

Mama

Leuk te lezen dat het goed gaat. Weer in korte tijd veel ervaring opgedaan. Mooie foto's. En hoe heet het lammetje?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!