You can call me Jessica.

Gevangenis, wandelen & het wondere internet

Rechtsaf bij de stoplichten, dan 3 kruisingen rechtdoor, 2de afslag links aanhouden & dan een klein straatje in met een groen huis op de hoek. Ja, duidelijk? 1,5 uur door Cork gedwarreld omdat ik geen idee had waar ik was of waar ik naartoe moest. Jawel, ik moest naar de oude City Prison. Na de 3 kruisingen rechtdoor gaf ik het al op, dit werd hem niet. Toch besloot ik niet bij de pakken neer te gaan zitten maar juist te genieten van nieuwe plekjes in dit leuke plaatsje waar ik woon. Op mijn pad kwam ik een kerk tegen waar ik een tijdje heb doorgebracht. Net op het moment dat ik terug wilde keren naar de stad zag ik een bordje: Old Goal (prison) -> That way. Dus toch! Nou ik ben er gekomen, zelfs van mijn eigen geld een entreekaart gekocht (zelf betalen voor cultuur, zijn jullie trots mama & papa?) Daar een paar uur rondgedwaald. Ik weet niet wat het is, maar ik heb iets met oude gevangenissen. Raar? nee, cool. Alles klaar & gezien. Vervolgens naar FItzgerald Park gelopen en daar een tijd gezeten (picknicken) & wat gelezen. Heerlijk, het was ook nog prachtig weer dus ik heb me prima vermaakt.

Mijn andere dagen ga ik niet tot in detail met jullie doornemen. Het komt erop neer dat ik heel veel wandel & buiten ben. Cork is nog best groot en er zijn veel verschillende woonwijken met steeds hun eigen kleine centrum vol met leuke cafétjes en dingen die leuk zijn om te bezichtigen.

Aangezien mijn boeken voorraad er alweer door heen is besloot ik vandaag naar de bieb te gaan, ik mocht Sarah (hostmom) haar pas lenen dus dat was super lief van haar! Voor de rest heb ik leuk geshopt bij een paar vintage winkeltjes (te cute allemaal) - en oohja het was onverwachts PayDay vandaag dus vandaar dat ik mezelf heb getrakteerd op wat leuke nieuwe dingetjes. Vervolgens moest ik terug rennen om Eva op tijd van school te kunnen halen + daarna meteen eten koken + zorgen dat ze zich vermaakt + zorgen dat het huis netjes is + zorgen dat ze haar huiswerk doet + zorgen dat ze niet huilt. HOE DOEN MOEDERS DAT TOCH?!?!? Vandaag was de eerste echte dag dat ik er moeite mee had, maar dat kwam misschien ook door Eva haar buien. Het heeft vandaag voor het eerst sinds 2 weken geregend (niet buiten kunnen spelen) en daarom verveelde Eva zich & zo gedroeg ze zich ook. LASTIG. Uiteindelijk uit alle wanhoop haar voor de buis gezet met Toy Story 3 (Mijn keuze, misschien had ik meer kijkplezier dan Eva, maar dat terzijde). Nu ligt ze gelukkig fijn met haar oogjes dicht op bed. Althans dat hoop ik.

Zojuist ben ik lid geworden van een Facebook groep Au Pairs Cork Ireland, op aanraden van Sarah. Na wat rond kijken heb ik gereageerd op een paar oproepen om nieuwe mensen/ Au Pairs te leren kennen in de buurt. Met resultaat: in November ga ik samen met een Italiaans meisje een weekendje naar Dublin & zaterdagavond ga ik met een Duits meisje naar de Pub in de stad. Leuk om extra bij te vermelden: dat meisje kende Harlingen. Blijkbaar zit ze op een school die uitwisselingsprojecten doet mijn oude middelbare school (simon vestdijk), hoezo de wereld is klein!!

Ander leuk nieuws!! Ik heb deze zomer een meisje ontmoet op Pinkpop die vertelde dat ze mee had gedaan aan een lift wedstrijd (naast de weg staan, hopend dat iemand je meeneemt naar een bepaalde bestemming) - Ik was echt compleet onder de indruk dat ze dat durfde, ik wou dat ook. Wat houd me tegen? Dat het gevaarlijk is misschien, ja. Maar daarop heb ik iets gevonden: iemand. Via het internet kan tegenwoordig alles en zo heb ik dus ook een maatje gevonden waarmee ik hoogstwaarschijnlijk deze zomer ga reizen/ liften / couchsurfen (zoek zelf maar op). Hoogstwaarschijnlijk naar Lissabon, naja daar wil ik heen & anders naar waar de mensen ons brengen!

Dus tot nu toe: veel avontuurtjes, veel leuke nieuwe dingen & veel nieuwe mensen.

(PS: Ik heb ook een nieuwe video toegevoegd die jullie kunnen zien, mond houden over de slechte kwaliteit)

Reacties

Reacties

Heenriette

Okee je vermaakt je goed. Goed bezig en fijn te horen dat mama zijn niet altijd gemakkelijk is. Wees voorzichtig.
????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!