You can call me Jessica.

Weekoverzicht!

Donderdag, 24 September

Ben naar de stad gegaan en heb daar wat rond gekeken, ook naar de English Market geweest wat blijkbaar een hele populaire plek is hier. Daar heb ik lekker gezeten in een lief cafétje en mn informatie boekjes over Cork doorgelezen zoals een echte toerist dat doet.

Daarna nog even een beetje geshopt maar moest snel terug aangezien ik om 2:30 PM Eva moest ophalen van school. Nadat we samen hadden geluncht en het huiswerk af was gingen we samen met Sarah, Eva en de buurjongetjes (die te lief zijn) naar het park aangezien het een prachtige warme dag was. (had zelfs mn zonnebril nodig).

Vrijdag, 25 September

Aangezien ik de stad graag wou verkennen besloot ik de fiets te pakken en een stuk te gaan fietsen. Fietsen hier is niet zoals fietsen in Nederland. Fietspaden kennen ze amper en als die er wel zijn, rijden de auto’s naast je veeeels te hard. Doodeng als je het mij vraagt, dus ik besloot gewoon rebels op de stoep te fietsen. Ook vandaag was het weer verrassend warm en ik genoot dus ook volop van de zon.

Zoals gewoonlijk Eva van school gehaald die vervolgens weer naar Muziekschool ging met een vriendinnetje met dezelfde naam als Eva. Dan zou je denken dat 2 Eva’s als verwarrend kan zijn, maar het werd erger. Gedurende de hele week heb ik bijna alle vriendinnetjes van Eva ontmoet & wat bleek, ze heeft 3 naam genootjes. Dus: er zijn 4 Eva’s, wish me luck right?

Zaterdag, 26 September

Weekend! Dat betekend ook dat ik vrij ben, afgezien van het vermaken van Eva maar dat moet je meer zien als deel uitmaken van het huishouden. Sarah en Eva namen me mee naar Mahon Point, een groot winkelcentrum in een buitenwijk van Cork. Tijd voor de wekelijkse boodschappen! Man oh man ik heb mn ogen uitgekeken!! ZOOOO GROOT!!! Schappen lang vol met verschillende soorten koekjes, ontbijtgranen & broodjes. Denk ik nog nooit in zo’n grote supermarkt geweest haha.

Die middag gingen we naar Kinsalle, een vriendinnetje (een Eva) ging ook mee + haar Au Pair (Micki een uit Zwolle – 26 jaar). We gingen naar het strand en het was zo mooi. Dat was eigenlijk het eerste moment dat ik echt realiseerde dat ik in Ierland was. Precies zoals op alle foto’s! Heel lang met Micki gepraat, in het Nederlands wat heel grappig was eigenlijk omdat we dat niet meer zijn gewend. Ik betrapte me er zelf ook al op dat ik in Engels m’n dagboek schrijf, of tegen de kat praat: het gaat gewoon automatisch.

Na het strand zijn we naar het centrum dorpje iets van Kinsalle gegaan waar we opwarmde met warme chocolademelk bij een schattig haven-cafétje. In de avond had Sarah een trouwerij dus ik had dienst voor babysitten. En met babysitten bedoel ik eigenlijk: de hele avond tv kijken terwijl kleine Eva op bed ligt.

Zondag, 27 September

Nog steeds vrij dus de hele dag lekker niks gedaan, films gekeken & gecomputerd. In de avond heb ik met Sarah The X-Factor gezien wat een stuk leuker is in Engels met Simon Cowell en andere populaire juryleden.

Maandag, 28 September

Eigenlijk is het ‘werk’ hier heel makkelijk. Sarah brengt Eva elke ochtend naar school (ik kan dus elke dag uitslapen) & brengt haar zelf naar bed, dus ik hoef haar alleen op te halen in de middag en vermaken/helpen met huiswerk totdat het bedtijd is + ik hou het huis schoon.

Maar vandaag was even net iets anders, door omstandigheden met familie van Sarah nam ik deze taken over. Had verwacht dat Eva misschien wat koppig kon zijn maar ze was een schatje! Ze ging met een glimlach naar school en toen ik haar op bed bracht stribbelde ze totaal niet tegen. (In tegenstelling tot wat ik wel eens zie op van die tv programma’s).

In de middag kwam Eva’s opa ook nog langs waarmee ik een hele tijd heb gepraat, hij was zo aardig en totaal niet afstandelijk of neerkijkend omdat ik hun Au Pair was. Dat merk ik hier over het algemeen heel erg, iedereen is zo vriendelijk tegen me & zijn juist heel geïnteresseerd.

Reacties

Reacties

Henriette Krisman

Hallo Tjitske. Mooi geschreven allemaal. Lekker genieten. Vervalt nu het andere blog?
Liefs mamma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!