You can call me Jessica.

Aankomst Ierland.

Om half 2 vertrokken uit Midlum om nog even langs vaders werk te gaan om dag te zeggen voor de komende tijd. Vervolgens met moeder lief naar Amsterdam gereden en na een lange rit kwamen we aan op Schiphol, wauw wat is het daar verandert! Nog even gezellig wat gegeten & toen kwam het moment van afscheid nemen. Vervolgens naar de gate gegaan waar bleek dat de vlucht een vertraging had van 40 minuten, daarna mochten we het vliegtuig in. Met de gedachten dat we dan zo snel mogelijk gingen vertrekken om de vertraging in te halen, maar nee. Blijkbaar was er een vogel of iets in de propeller gevlogen die dus om het netjes te zeggen uit elkaar is gebarst (de vogel dan). De propeller moest daarom totaal van bloederige onderdelen worden ontdaan en dit leverde een extra vertraging op van zo’n 30 minuten. Uiteindelijk 22:45 Nederlandse tijd vetrok het vliegtuig dan ook. Om half 1 Nederlands tijd, dus half 12 Irisch time kwam ik aan.
Na lang wachten op mn koffer en alles was ik eindelijk klaar om naar de aankomst hal te lopen, en jaa hoor daar stonden Sarah & Eva al. Werd ontvangen met 2 dikke knuffels. Aangezien het uiteindelijk 2 uur later is geworden dan geplant, was ik verbaast dat Eva toch mee kwam. Sarah zei dat Eva met geen mogelijkheid thuis te houden was, dat ze zo graag mee wou. Hartstikke leuk gepraat, hoop dat m’n engels snel vooruit gaat want het wil soms niet helemaal lukken maar Sarah is daar heel makkelijk in gelukkig. En wat een ondeugend en wijs meisje is Eva! Ze had die dag National Geografic gezien & nog iets op het nieuws over de oorlog in Sirie gezien waarover ze vervolgens allemaal vragen aan me begon te stellen. Ze zei dat ze daar erg geïnteresseerd in was, laten we niet vergeten dat dit meisjes 7 is haha.
Bij aankomst thuis kreeg ik een hele rondleiding door het huis, zoals mama al zei: niet oordelen aan de buitenkant. En ja hoor! Wat een leuk, knus en gezellig huisje. Groot genoeg voor 3 mensen, pracht keuken, ze hebben een bad, een hele lange tuin (met trampoline hihi) & ik heb een slaapkamer waar je u tegen zegt. Naja mijn slaapkamer thuis is groter, maar naar waar ik deze zomer heb geleefd is dit een 5 sterren hotel (stonden zelfs verse bloemen om mn kamer). We namen even kort de volgende dag door: ik mocht uitslapen en om half 3 zou Eva klaar zijn met school. Daarna zou Sarah me meenemen door de buurt om de school, de muziekschool (waar Eva bij zit) & meer te laten zien. Voor het slapen gaan kreeg ik nog een kaartje van Eva waar op stond: “Hi Tjitske, hope you feel welcome. This hous is full of fun. Love Eva.” Alsof dat allemaal niet al genoeg was: Ik ging in bed liggen (2persoons) & wat bleek, een verwarmd dekbed!! Nou met warm dekentje viel ik snel genoeg in slaap en werd vanochtend pas om 11 uur wakker.
Vanochtend alles uitgepakt en het een beetje mijn eigen plekje gemaakt. Ook lekker ontbeten met verse aardbeitjes en yoghurt & cruslie. Ben nu alleen thuis & straks zal Sarah weer komen. Laat morgen wel weten hoe het is gegaan!
Liefs uit Cork.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!