You can call me Jessica.

Zon & zee

Op 26 Juni ben ik vertrokken naar Frankrijk en ondertussen ben ik alweer bijna 2 weken aan het werk. De eerste dagen zijn altijd het moeilijkst om een beetje goed je plekje te kunnen vinden. Vooral omdat het een best kleine groep is moest het wel even wennen. Maar gelukkig is dat allemaal goed gekomen en heb ik het nu hartstikke gezellig met mijn collega's! De eerste avond dat ik hier aankwam ben ik meteen uiteten geweest, dinsdag ook op mijn vrije dag & vanavond gaan we weer. Wat een luxe. Momenteel ben ik 2 dagen per week vrij en werk ik ongeveer 35 uur per week, dit verandert in het hoogseizoen. Wat wel grappig is dat het nu nog heel rustig is op de camping. In Bertrix was het nu al lang volop drukte maar daar is hier nog niet veel van te merken. De echte drukte verwachten ze pas 21 Juli... nou dan hoef ik nog maar 2/3 weekjes. Op 11 Augustus vertrek ik weer naar Nederland, via Parijs (gister ticket geboekt).

Het werkt is hier ook vrij makkelijk, het is een hele kleine campig en niet alles hoeft persee perfect te gebeuren. Het is wel een heel mooi restaurant maar het eten is niet echt culinair. Ik sta lekker achter de bar, het plekje waar ik het liefst werk. Laatste dagen wel veel extra uren gemaakt vanwege voetbal (normaal sluiten we 9 uur) maar opzich was dat geen probleem, was meestal wel gezellig met de gasten.

De 2de avond hier hadden we meteen al een personeelsuitje, we gingen bowlen wat heel gezellig was. Bij de bowlingbaan zat ook nog een grote speelhal waar je kon lasergamen, airhockyen en dat soort dingen. Later die week zijn we ook nog een keer na het werk gaan bowlen (half 1 's nachts) - Ja dat kan gewoon hier. Andere momenten dat ik vrij was heb ik veel gewandelt, het is hier echt heeel moooi! Het weer was eerst niet super, wel warm maar heel erg bewolkt & steeds een kleine regenbui. Maar de laatste 3/4 dagen is het echt zooo warm en zonnig, echte vakantiegevoel!

Dinsdag was ik dus ook vrij en toen ben ik met 2 collega's naar Saint Michel gegaan, dat was echt super gezellig. Het is een soort van kasteel achtig iets wat op een soort van eiland staat (leek net op zweinstein), was wel 2 uur rijden vandaar dat we het nu alvast hebben bezocht want straks in het hoogseizoen is daar niet altijd tijd voor. In de avond zijn we naar Peros Guirec gegaan, waar we heerlijk aan het water hebben gegeten. Was de eerste dag dat het echt lekker weer was dus een perfecte vrije dag. Straks ga ik met 2 meisjes op de fiets naar het zandstrand in de buurt (half uurtje fietsen), er is ook een strand 1 minuut lopen van de camping af alleen daar liggen allemaal stenen.

Ook goed om te weten, in tegenstelling tot Bertrix eet ik hier best wel gezond. Elke middag eten we warm om 12 uur. Om 3 uur begin ik dan met werken, tussendoor eet ik een broodje of wat yogurth met elke dag 2 stukken fruit & zeeen van water. Dus dat komt helemaal goed.

Hoop dat het thuis bij iedereen ook een beetje lekker weer is! Liefsss uit Porte l'epine.

Reacties

Reacties

Opa waling en oma janny

Fijn dat het goed bevalt,en dat het lekker weer is hier is het op en af met het weer. Wij vonden Le mont st Michel ook mooi we hebben toen aan het begin van de dijk gestaan,dus konden we s'avonds met hoog water nog een keer terug ik vond het heel gezellig daar .we zijn toen langs de kust over kleine weggetjes richting waar jij nu zit gegaan en later overgestoken naar het zuiden van Bretagne. We wensen je veel plezier en werkse. liefs van ons

Mama

Goed dit te horen. Hadden al contact gehad. Veel plezier. Wij gaan morgen richting Gelderland voor de 4- daagse.
Liefs mama en natuurlijk van je vader en broers.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!