You can call me Jessica.

A D V E N T U R E

Vorige keer was het mijn moeder en nu is het oma die me er aan herinnerde dat mijn verhaaltjes lang op zich laten wachten. Excusess! Maar je kan het als een goed teken zien - ik heb het dus veel te druk met leuke dingen doen! Ondertussen verblijf ik alweer 3 weekjes in London & zijn er na vandaag nog 9 dagen vol avontuur te beleven.

Oke in mijn vorige update vertelde ik nog dat ik in een hostel zat & een grote behoefte had aan een stabiele plek. Nou, die heb ik gekregen hoor! Op het moment doe ik weer workaway, dat wil zeggen: 5 dagen per week - 5 uurtjes werken, in ruil voor onderdak + eten. Dit doe ik in een ontzettend centraal punt in Londen waar ik erg blij mee mag zijn, in de gemeente Camden - en het heet heampstead. Ik werk hier bij een vrouw die vorige zomer haar voet heeft gebroken, je zou zeggen dat ze nu dan toch prima zou moeten kunnen lopen, maar nee. Er kwam een soort vocht in haar voet waardoor ze 6 maanden met zo'n grote laars om haar been moest lopen. Nadat deze eindelijk af mocht waren haar spieren verslapt en kon ze maar moeilijk lopen. Om deze reden is ze met workaway begonnen en heeft ze een hulpje in huis voor: koken, schoonmaken, boodschappen & meer kleine klusjes. Ondertussen is mijn host (sharon) al best ver in het herstel process en doen we ook vaak wandelingen in het park om het lopen te oefenen. Dan is mijn werk gewoon naast haar lopen & de kruk meenemen in het geval dat ze deze nodig heeft. Maar toch de meeste tijd van mijn werk breng ik door in de keuken. Heb echt heel veel nieuwe en vooral lekkere +gezonde recepten geleerd. (Een onbelangrijk punt maar noem het wel even aangezien sommige het verhaal anders misschien niet volgen. De eerste week had ik wat probleempjes in de omgang met mijn host/ wou ik eigenlijk ook naar huis.. maar die zijn helemaal opgelost en zoals je kan lezen hebben we het super gezellig nu samen!)


Vrije tijd in Londen heb ik ook genoeg! De eerste week dat ik bij Sharon was bleef ik vooral veel binnen. Veel uitgerust, geschreven & gelezen. Was er echt aan toe & het leukste van allemaal: ik heb een eigen kamertje!!! Hoera voor niet meer met 17 mensen op een kamer slapen, geen vieze mannen die stinkscheten laten, geen sneurkende mensen of een dronkenlap die 6 uur 's ochtends terug komt uit de kroeg. Slaapzalen zijn prima maar er gaat niks boven een eigen kamer, stil, schoon, rust - aah wat heerlijk. De tweede week ben ik wel weer volop Londen in gegaan en super veel gezien en gedaan. Natuurlijk alle toeristische plekjes maar het leukste vind ik gewoon om te dwalen door straatjes.. zien waar je anders geen tijd voor hebt. Vind het ook heerlijk om bij de Londen Eye te zitten of op picadilly circus om gewoon mensen te kijken & te schrijven. Jaa ik geniet elke seconde dat ik hier ben!

Nog even iets grappigs wat ik deze week als 'werk' moest doen: personal-shopper. Sharon had schoenen nodig, we gingen naar het grootste winkel centrum van (centraal)Europa, het was groooooooot!! Niet normaal. Heb de hele avond achter haar aangelopen met mijn handen vol tassen. Hebben echt een hele gezellig avond gehad.

Voor de laatste week staan er best wat dingen op de planning: naar de bingo met Sharon (dat word lachen), naar Matilda de musical, mijn laatste weekend vrij waar ik veel in Londen kan zien, Sharon haar verjaardag, naar de musical Charly and the Chocolae Factory & nog als afscheidsdiner uiteten met Sharon. Leuk allemaal!!

Heb afgelopen weken ook heel veel foto's gemaakt maar kan helaas maar een paar delen. Ik heb een speciaal fotokaartje waardoor ik de foto's over kan zetten op mijn tablet maar die is nu naar 3 maanden vol helaas. De rest staat allemaal op een ander kaartje maar die laat ik thuis wel zien! Vlieg tenslotte de 20ste van April alweer & sta als het goed is rond 10 uur 's sochtends op eindhoven. Kan niet wachten om iedereen weer te zien!

En een update voor mijn schoolkeuze is misschien ook wel leuk! Voor 1 mei moet ik me inschrijven, ga ik dan ook gelijk doen als ik thuis ben. Voor de studie: Industerieel Product Ontwerpen - Hanzehoge school Groningen.
En nog een update: voor mei waren mijn reisplannen niet echt duidelijk, wou misschien naar Portugal maar dat is gewoon een beetje te kortdag omdat te regelen.. Daarom ga ik gewoon gezellig met mama & papa op vakantie naar Tsjechie!! Helemaal leuk, en daardoor heb ik ook nog even wat meer tijd thuis - misschien zelfs als een beetje kijken naar wat ik allemaal moet gaan verzamelen wil ik op kamers gaan naar groningen!

Nou het gaat dus super goed met mij, echt heeeel erg goed hahaaha. Mijn host zegt dat ik een speciale kracht heb. Mijn superkracht is volgens haar dat ik zo'n energiek & vrolijk persoon ben (geworden door mijn reizen misschien?) - dat ik haar continu opvrolijk. Nou dat is denk ik de leukste superkracht ooit toch!!

Liefsss Tjitske xxxxxx

Reacties

Reacties

Oma Janny

Geweldig toch nog een berichtje, wij zijn ook in camden geweest leuke markt en geweldige fabrieken waarleuke winkeltjes en woningen van zijn gemaakt. Liefs !!!!

Henriette

Ja en dan is er weer een mooi bericht.
Nu vraag ik voor de volgende keer weer een video met mooie muziek. Kijk vaak de andere twee. Vooral de tweede.
Volgende week al weer back. Still 7 days to go.
Geniet. Mama en oma vanuit Hoog Soeren. Ook even twee dagjes weg.

Oma janny

Schrijf je deze periode ook op deze Side ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!