You can call me Jessica.

Time flies when you are having fun.

Time flies when you are having fun. Nou en ik heb dus dikke fun. Als ik soms foto's terug kijk van Italie of Insbruck voelt het als maanden geleden terwijl ik praktisch vorige week nog was! Ben nu 2,5 week op reis met mijn backpack en kan niet geloven hoeveel ik al heb gezien. Het Italiaanse avontuur is onderhand al afgelopen & zit nu in de trein om het interessante Polen achter me te laten. Ik zal even kort vertellen wat ik waar heb gezien.

Ik geloofde nooit in liefde op het eerste gezicht maar Venetie heeft anders bewezen. Zodra ik op de bus/boot stapte wist ik het meteen: dit is mijn droom stad. Ik wist niet persee waarom ik zo'n klik had maar vond alles gewoon prachtig. In het zonnetje vertrok ik naar mijn hostel, daarna meteen mijn Camera gepakt en mezelf laten verdwalen door het prachtige dolhof van kleine straatjes. Als snel kwam ik langs de prachtige etalages gevuld met venetiaanse masker, wauw gewoon wauw. Uren heb ik rondgewaald door deze prachtige stad, gewoon fijn rondlopen & foto's maken van alle afgelegen pracht plekjes. In de middag kocht ik meestal een stokbrood en wat drinken, at ik aan het water in het zonnetje & voelde ik me dol gelukkig. Een ding is zeker, ik kom terug! (In venetie was ik 3 dagen)

Vervolgens pakte ik de trein naar Verona, de stad van Romeo & Julia.. en daarbij ook de laatste stop in Italie voor mij. Eerlijk gezegd had ik wel genoeg van Italie - altijd maar dezelfde kerkjes bekijken, en alles ziet er een beetje hetzelfde uit. (daarom vond ik Venetie misschien ook zo fijn). Naja Verona was dus ook niet zo heel anders, heb vooral veel uitgerust (backpacken toch pittig vermoeiend). Ben naar het balkon & graf/tombe van Julia geweest, dat was wel interessant/ leuk maar daar was ik na een halve dag wel klaar mee. (In verona was ik 1,5 dag)

Vanuit Verona heb ik een gigantisch rit gemaakt door Oostenrijk, Tsjechie & Slowakije - de nachttrein richting Krakow/Polen. Waarom ik niet in Wenen of ergens onderweg ben gestopt? Ik ben al in wenen geweest & wil nu graag nieuwe steden ontdekken. Krakow was heel interessant, het is een belangrijke stad voor het Joodse geloof en hierover dus ook veel geleerd. De 2de dag hier ben ik naar het nabijgelegen Concentratie kamp Auzwitch gegaan, heel indrukwekkend om te zien + heel leerzaam. Heeft een hele indruk op me gemaakt. (In Krakow was ik 3 dagen)

Na Krakow nam ik de sneltrein naar de hoofdstad van Polen: Warsawa. Hier sliep ik bij een stel uit Rusland & Frankrijk op de bank (couchsurfen) wat leuk was! Ze vertelde me heel veel over de stad & we hebben uren lang gepraat over verschillende reisverhalen. Ik vind het zo leuk om met reizigers te praten of mensen die ergens veel over weten/ een passie voor hebben. Hoe zulke mensen vol enthousiasme over dingen praten is zo interessant en leerzaam! Het is ook gewoon leuk om over andere reis verhalente horen, dingen die mij weer inspireren. In Warsaw ging ik naar het belangrijkste Joodse museum van Europa wat echt ontzettend leerzaam was!! Meestal interesseren mensen zich er alleen maar in wat er met de Joden gebeurden in de Holocaust maar helemaal niet daarvoor.. (ik ben ook schuldig). Dit museum ging dus over hoe het Jodendom is ontstaan en zich heeft uitgebreid over de Wereld. Hier heb ik mijn enige dag in Warsaw eigenlijk helemaal besteed omdat het zo interessant was allemaal! Super mooi museum ook, zeker een aanrader als je in Warsaw bent! Nog kort heb ik door het 'oude centrum' van warsaw gelopen, wat heel gekkig is eigenlijk. Warsaw is compleet verwoest tijdens de 2de wereld oorlog & het oude centrum is dus nep. Naar aanleiding van foto's hebben ze geprobeerd om het precies na te bouwen zoals het vroeger was geweest en dat idee is best gek als je daar zo tussen loopt. (Ik was 1,5 dag in Warsaw)

Dusja dat waren de afgelopen dagen alweer. Ben super blij dat ik Polen heb bezocht terwijl dat toch niet een heel populair land is om te bezoeken maar was heel leerzaam! Nu vroeg ik de ochtend ben ik alweer onderweg naar Berlijn, met de sneltrein duurt het maar 5 uurtjes dus fijn wat tijd om weer te schrijven. Berlijn word de langste stop namenlijk 6 dagen: 4 volle dagen (2 reisdagen) --waarom zou lang? Waarom dan zo kort in andere steden? Ik ben al een keer eerder in Berlijn geweest (2 jaar geleden), dat was mijn eerste keer en was er 3 dagen - Precies toen ze het wereld kampioenschap wonnen. Het was dus allemaal wat druk en hectisch in de stad maar ondanks vond ik het erg mooi. Nu zou ik dus graag eens goed de tijd willen nemen om Berlijn echt goed te verkennen. Berlijn is een erg jonge/ hippe/ moderne stad en staat bekend om veel Street Art - dat vind ik zo mooi & heb alles goed uitgezocht dat ik daar zeker een volle dag alles van wil zien! Op de zondag staat rommelmarkten bezoeken op de planning, dat is echt een populair iets in Berlijn waar je de leukste vintage spulletjes kan vinden! Zowel voor locals als toeristen is dit een leuk dagje uit, er is ook veel street food waar je allemaal verschillende dingetjes kan proeven. Nou dat zijn dus al 2 van de 4 dagen haha, de rest heeft vrije invulling voor de bekende plekjess. Ben vorige keer niet naar het Reichstag geweest & de branderburg tor was bedekt in WK Televisie schermen. Genoeg te doen!


16 Maart vlieg ik dan naar Glawgow (Scotland) - hier vier ik Sint Patricksday + reis ik 3 dagen rond met de trein door de highlands. Vervolgens 20 Maart is het tijd om naar mijn eindpunt te gaan: London. In London blijf ik als het goed is een paar weekjes en wil ik plekjes als Brighton & Oxford bezoeken. Ik weet nog niet zeker hoe lang ik in London blijf, dat hangt nog van een paar dingen af. Hoe dan ook ben ik van plan om half April weer terug naar huis te vliegen!

Heel veel liefsss xxxxxxxx

Reacties

Reacties

Opa waling en oma janny

Met heel veel belangstelling je verhaal gelezen,opa heeft nog wel een paar vragen maar dat komt later wel heb een goede tijd in Berlijn,ook daar waren wij en wel alles bezocht ze hebben daar een prachtig joods museum van Lieberkind het isvlakbij,Friedrichstrasse (check point Charly) veel liefs en pas goed op jezelf!!!!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!